torsdag 18. februar 2010

Se der ja, der kom det..



..jeg er vanligvis en magnet på alt som er av virus, bakterier og generell faenskap. Overraskelsen var derfor stor når jeg holdt meg frisk som en fisk gjennom hele svinehysteriet. Men i dag våknet jeg og følte meg som ei skurefille. Nesa renner, øya renner, leddene verker, halsen svir og jeg føler meg rett og slett potte tett! Selvføøøølgelig, det måtte komme nå, siden de er pent sagt hektisk på skolen med obigatoriske dager. Det er bare å innse det, bassiluskene har endelig tatt meg igjen.

Så her sitter jeg.. jeg er trøtt og skal opp 05.45. Men hver gang jeg legger meg ned hoster jeg meg halvt ihjel. Det føles som om lungene er på vei ut av nesa eller noe. Nå er jeg heldigvis så heldig å ha en mann som er lys våken og full av energi og behov for oppmerksomhet. Det er han stort sett alltid når jeg er syk, trøtt eller generelt asosial. I skrivende øyeblikk har han til sin store glede funnet en side som oversetter ord fra norsk til arabisk, og vica versa. Hva han skal med det, iom at han allerede har en slik side, pluss 2 digre ordbøker som han sjelden åpner, må fåglane vite. Gleden er stor, og jeg bombaderes med spørsmål om ord han kan sjekke. Hvilke ord han ikke kan, som det er lurt å kunne, må jo nemlig jeg vite. Det er overraskende vanskelig å koke opp smarte ord og uttrykk med halve hjernen på ferie i virusland. Jeg skal allikevel ikke klage så altfor mye, for han har tross alt laget middag til sin syke og svake halvdel i dag. Og sånn egentlig syntes jeg det er kjempe flott at han jobber med ordforråd, jeg skulle bare ønske at hodet mitt ikke føltes som om det holdt på å revne. Men men, det er ikke noe litt heftig paracet -knipsing ikke kan hjelpe (litt) på. Jeg kryper til sengs og krysser fingre og tær for at jeg på mirakuløst vis våkner om ca 6 timer som verdens friskeste menneske!

Bakterier, virus og bassilusker - be gone!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar