onsdag 17. februar 2010

Mine jålerier

Det har vært dårlig med blogging i det siste, men jeg har ikke gitt opp bloggen av den grunn. I dag snublet jeg over et innlegg i bloggen Sminkeblogg.com som var morsomt nok til å dra meg ut av bloggdvalen. (NM i å bruke ord blogg mest mulig?) Jeg er en illojal hamster, så jeg har mange produkter og liker å bytte på. Men noen produkter liker jeg såpass godt at jeg bruker de jevnlig. Så, inspirert av Sminkeblogg.no, her er produktene jeg bruker ofte.:)

Hår:

Tigi Catwalk - Oatmeal and Honey Shampoo og balsam



Denne duoen har jeg hatt stående en stund, og har endelig bestemt meg for å bruke den. Først og fremst, Tigi tester på dyr, noe jeg ikke er komfortabel med. Dette produktet ble kjøpt før jeg ble obs på det, og jeg kommer derfor neppe til å kjøpe den igjen. Det er trist for denne shampooen og balsamen lukter så utrolig godt! Jeg kan bli stående i dusjen i evigheter og bare nyte lukta.;) Håret blir også fint, mykt og glatt. Men som sagt, på grunn av dyretesting utgår den dessverre fremover..

Fudge Dynamite Hårkur



Suveren hårkur som gjør at det stakkars ihjelfarga håret mitt ikke ser ut som en høysåte! Og, hipp hipp hurra, Fudge tester ikke på dyr.

Sminke:

Bodyography Foundation Primer - Grønn



Grønt er skjønt? For de som måtte lure, nei, man blir ikke seende ut som Shrek.;) Dette er en god primer som gjør at foundatin sitter bedre, og den grønne fargen jevner ut rødhet så fargen blir jevnere.

Tikei Foundation og Veil



Jeg har tidligere brukt mineralsminke fra både Bare Escentuals ID og Everydayminerals. ID gjør meg til en menneskelig discokule etter noen timer (ikke så gøy at folk nesten kan speile seg i panna di nei), og EM er helt ok. Min soleklare favoritt er allikevel Tikei. Den dekker godt, sitter godt, holder seg matt og gir et generelt godt resultat. Jeg bruker fundatin i fargen C1 for øyeblikket (sjokkhvit vinterhud) og Veil i Matte eller Glow.

Nars Orgasm Blush



Dette skal visstnok være fargen som kler alle, og jeg tror faktisk det er noe i det. En suveren blush som gir en flott farge som passer til alt. De dagene jeg føler for noe annet bruker jeg blush fra Too Faced eller Tikei. Men dette er helt klart favoritten.

Urban Decay Primer Potion



UDPP har vel etterhvert blitt noe av et fenomen. Det som er fint med denne er at den gjør at også billige øyeskygger blir svært så brukbare. Den får frem fargen og gjør at skyggen sitter og sitter og sitter... uten å stripe seg. Helt klart et av de produktene jeg sikkert kunne levd uten, men helst vil slippe å prøve.

Urban Decay 24/7 Glide-On Eye Pencil



Jeg virkelig avskyr trøblete eyelinere, og jeg syntes de fleste er trøblete. Denne derimot glir raskt og enkelt på, og sitter som et skudd. Jeg liker at det er lite stress og at den er enkel i bruk.

Opi negllakker



I pink I love OPI! Negllakkene til Opi kommer i flotte farger, og sitter godt lenge. For en Skrotnisse/hamster som meg, så er det selvfeølgelig også stort pluss i margen at alle lakkene har utrolig søte og morsomme navn. Overfladisk? Mulig, men jeg lar meg sjamere. Opi har et imponerende utvalg av flotte farger, og ønskelista mi ser dessverre aldri ut til å bli kortere..

YSL Volume Effet Faux Cils Mascara



Mascara har vært et problem for min del. Jeg har brukt Diorshow en stund, meeeen, Dior tester på dyr. Jeg har derfor gått tilbake til YSL. Jeg er litt spent på hvordan dette går.. YSL gir fantastisk fine vipper, men holdbarheten har vært så som så. Jeg gir den allikevel en ny sjanse, og håper at holdbarhet og samvittighet kan spille på lag.

Hud:

Her bruker jeg mye forskjellig, men iom at jeg bytter en del, så tar jeg bare med en soleklar favoritt.

Decleor Ylang-Ylang Nightbalm



Endelig en nattkrem som er så god at jeg husker å bruke den hver kveld! Jeg er superfornøyd med denne. Den gjør at huden min ser fresh og fin ut når jeg står opp, og den har undereffekt de få gangene det dukker opp urenheter. Jeg tror det er meningen at man bare skal bruke litt, men jeg personlig foretrekker å nesten bade i godsakene. Det er liksom ikke nok før jeg sitter her og skinner som en selvtilfreds, glinsende pølse.;) Men hey, utseendet spiller ingen trille, jeg skal jo bare sove, og når jeg står opp ser det bra ut.


Ja, dette var altså et innlegg av den overfladiske sorten, med et lite utvalg av mine favoritter. Kom gjerne med dine.:)

2 kommentarer:

  1. Så gøy at du lagde et innlegg om dine favoritter! :) Den fudge dynamite hårkuren har jeg hørt flere kvitre om, så den tror jeg nesten at jeg må få kjøpt nå ;)

    SvarSlett
  2. Kjempefin blogg, digger slike innlegg:) Hadde vært kjempekoslig om du ville sjekke ut bloggen min, jeg har et lignende innlegg, selv:)

    SvarSlett